fredag 21 januari 2011

Köpt AstraZeneca

Ökade idag i AstraZeneca. Allt sedan FDA begärt in mer uppgifter angående Brillianta och ett flertal sälj-rek kommit så har kursen varit pressad. Det är drygt en månad sedan sist jag ökade. Det är svårt att pricka bottnar, men idag valde jag att öka något.



Den 27 januari presenteras bokslutet. Det är möjligt att man kan öka mer efter den till än lägre kurs. Februari kan därför erbjuda köptillfälle också. Eller så reagerar marknaden positivt. Vi får se.


FDAs Brillianta-besked väntas om, allt i mellan 2 till 6 månader.

Jag förväntar mig utdelningar på ca 16,50 kr under 2011.

5 kommentarer:

  1. Kommer utdelningen presenteras på bokslutet den 27 Januari?

    Dippar kursen till 200 och vi får en utdelning på 16,5 landar direktavkastningen på 8,25%. Riktigt bra så länge bolaget inte har några akuta problem.

    SvaraRadera
  2. Glöm mitt förra meddelande, jag får skylla på trötthet =)

    Givetvis kommer inte Astra Zeneca dippa till 200 kronor, 300 var det jag menade och då landar vi på en mer sund siffra i direktavkastning, 5,5%


    Mvh //Ekonomisk Trygghet

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentar John. Vi bör få information om utdelningar då. Ja, jag hoppas också öka på sådana nivåer. Kanske efter bokslutet? :)

    SvaraRadera
  4. gott, Det är mycket möjligt att det blir en liten ökning i astra zeneca då (igen) =)

    Mvh //Eko Trygghet

    SvaraRadera
  5. Brilinta, inget annat.

    Jag är själv skeptisk men önskar att jag har fel.

    SvaraRadera