söndag 13 februari 2011

Gold One International

Gold One International är en ny guldproducent i Sydafrika. Noterade i Sydafrika, Australien och NY. Listades i Maj 2009. De startade kommersiell guldproduktion December 2009 och räknar med ökad produktion. 2010 producerades 67.000 oz. 2011 räknar man med 120.000 oz.



De är en lågkostnadsproducent dvs så beräknas produktionskostnaderna sjunka till ned till nära 400 usd/oz framöver. Inte att förakta då många nya producenter kommer och kommit men som producerar till högre kostnader. Marginal är bra oavsett om guldpriset ligger högt eller lågt.

Förutom ökad produktion från Modder East området framöver har de andra intressanta triggers i närtid så som pre-feas.study i Ventursburg. Bildandet av ett 74%-ägt dotterbolag i projektet Megamine m.m.

Gold One prissäkrar ej utan har kraftig exponering mot guldpriset. Detta gör att framtida EPS kan variera kraftigt beroende på spotpriset.

Jag har anledning att tro att under 2011 finns det god potential att se en fördubbling av kursen. x3 till 2012...

Denna aktie kommer jag med stor sannolikhet köpa till min spekulationsportfölj på måndag när NYSE öppnar.

Jag har skrivit lite mer på forumet, samt spotprisets betydelse för framtida EPS, för den som är intresserad: http://spartacusinvest.forum24.se/

"Waka Waka eh eh

Tsamina mina zangalewa
Anawa aa


This time for Africa!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar