lördag 19 februari 2011

Dignitana 2011

Efter en kraftig kursstegring, enligt min uppfattning driven av förväntningar från andra ej substans eller p.g.a. egentliga nyheter förmedlade av bolaget självt, så sålde jag mina Dignitana aktier för ett tag sedan. Jag prickade inte in ATH, men sånt är ju nästan omöjligt. Jag har i alla fall fortsatt att bevaka bolaget och de har släppt lite mer info nu.

Viktigast i den informationen för mig var att bolaget vidhåller sina tidigare prognoser för 2011. Vilket skulle innebära att de kan göra ett break-even resultat. Tar de sedan den prognostiserade omsättningen under 2011 och tredubblar den till 2012 så bedöms bolaget då kunna ge en VPA på ca 1,50 kr/aktie.

Mao ord till dagens kurs på 22,60 är det ingen ide för mig att gå in igen. Inte när det finns bolag i tillväxt som troligen handlas till ca P/E 14 baserat på 2011 prognosticerade vinst... Mer om det den 25:e februari förhoppningvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar