måndag 7 november 2022

Sampo Q3 2022

En kort, kort notering så man har något att gå tillbaka till i framtiden.

Sampo tillhör den aktie bland innehaven som faktiskt trendat uppåt istället för nedåt kursmässigt. Tänk att det finns sådana med i portföljen…

Senaste rapporten i sig var tämligen händelsefattig. Sampo med sina försäkringar tuffar på. Liksom andra så märker de av en del bland bilförsäkringar att inflation äter upp premier, men det lär rätta till sig vad det lider.

Mina antaganden kring Sampo ligger kvar. Ökar gör jag bara om jag får det, mig veterligen, till bra pris. Så länge så håller jag. Skulle Mr Market av någon anledning bli överoptimistisk i relation till mina antaganden så kan jag skala av en del, men sådana nivåer är vi inte på, än.

För den som är intresserad så Sampo söker en dubbelnotering på Stockholms-börsen. Får se om och när den blir av.

2 kommentarer:

  1. Aktieåterköpen som driver kursen? Kan tycka timingen på dem är lite sådär om jag ska vara ärlig. Det verkar mest handla om att trycka igenom köpen på en viss tid, snarare än prisoptimalt?
    Mvh investera-pengar.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det följer det klassiska. :) Ungefär som de flesta bolag agerar. BRK är väl ett undantag där.

      Radera