tisdag 1 november 2022

Kambi Q3 2022

Blir ytterligare en liten, kort, notering. Denna gång om Kambi.

Marginaltappet har varit brutalt och jag har här haft fel i mina antaganden. Q3 landade rörelsemarginalen på 11 % och vänder det inte under Q4 så som jag förmodat tidigare så blir det hel fel i mina antaganden.

Omsättningsminskning från ett år sedan var förväntat och man ligger på en hyfsad nivå de senaste rullande fyra kvartalen. Plus 6 % QoQ i ett Q3 som anses sport-fattigt. Rullande 12 månaders vinst just nu ca 5,90 kr/aktie. Det är bara att erkänna att det är under vad jag initialt trott man kunnat landa på trots ”motvinden”.

I september avtalades om köp av Shape Games. Shape Games förväntas bidra med nästan 5 % omsättningsökning eller mer på årsbasis. Får se det som positivt att man nyttjar sin starka finansiella ställning till lite offensiva bets. VD ser också hoppfullt på slutet av 2022 och nästa år. 

Själv så placerar jag Kambi i högen med ”bets” som jag haft svårt att beräkna rätt och låter det hela bara spela ut. Vare sig ökar eller minskar. Det enda jag haft rätt i är ” visst kan det bli ”guppigt” på vägen” så positionen får guppa vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar