fredag 14 oktober 2011

Händelselösa veckor

Nu har det snart gått två veckor efter min senaste aktivitet på köpfronten. Trots alla nyheter som strömmar fram i olika media så har det varit ganska händelselöst. Vad har i sak egentligen förändrats?

Tyvärr har vi fått se något stigande kurser på börsen under de här två veckorna. Vilket även drabbat mina innehav. Trots det så är jag optimistisk om att ju längre oron kring dittan och dattan fortsätter så kommer köplägen fortsätta att uppstå. Det passar mig då jag av naturen inte gillar stora enskilda köp utan gärna sprider ut inköpen över tid.

Jag har som tidigare nämnts "bränt en del krut" redan genom att flytta över en del sparade medel till aktiedepån, men hoppas ändock på en riktigt stor nedgång framöver. I väntat på (och i förhoppningen om) den så fortsätter jag köpa mer ju lägre kurser vi får se. En del bolag har dock varit väldigt "motståndskraftiga". Kurserna i bolag som NGS Group, G5 Entertainment och Axfood har envist vägrat röra sig nedåt i egentlig mening. Synd, men man måste ju ändå välja en del som det är redan så det kanske inte gör så stor skillnad i slutänden i alla fall.

Kvartalsrapporter börjar trilla in snart också. Kul! Då får man lite nytt att läsa.

Rapportdatum (senast betalda kurs inom parantes):

20/10 Fortum (18,32 eur), Axfood (231) och Kinnevik (133,20)
21/10 NGS Group (22)
25/10 SCA (88,15)

28/10 Beijer Alma (111)
3/11 Skanska (100,50)
15/11 G 5 Entertainment (22,70)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar