tisdag 15 september 2020

Disney+

Idag kom då Disney+ och redan i morse blev det en snabbtitt på hur det såg ut. Tjänsten var ju förbeställd och IP-katalogen passar oss som familj. Mångas favoriter i familjen är just inom Disney-universumet om det sedan är Frost eller Marvel eller Star Wars varierar. Kvittar lika för Disney äger dem alla.

Vid en första anblick tyckte jag det såg helt ok ut. Sedan är jag ju en sådan person att jag kan tänka mig se om en film eller t.o.m. serie flera gånger än en om jag ansett den varit bra. Hellre en bra historia återberättad flera gånger än följa flera dåliga berättelser.

Disneys kärna är ju just berättelser och att kunna krama ut det mesta ur varje IP. Detta har man gjort länge och jag tror man kommer kunna göra det länge till.

Ikväll ska jag botanisera mer och jag vet redan att jag kommer se om Mandalorian. Gillar man sci-fi western så passar den.Så till den publiken kan jag rekommendera den. 


Har du skaffat eller kommer du skaffa Disney+. Vad tänker du i så fall kika på?

2 kommentarer:

  1. Grabben tjatade så mycket på mig att jag slog till! Vill att han kollar mindre på Youtube! Han har börjat tjata om att han vill ha aktier i Disney!

    SvaraRadera
  2. Se där. Tidigt aktieintresse är ju aldrig fel. :)

    SvaraRadera