onsdag 17 september 2014

Beta-testat ny screener

Jag har upp varit med och beta-testat en ny screener utvecklad av Tim du Toit. Screenern finns på Quant Investing och inkluderar mer än 22.000 bolag över hela världen. De flesta marknader täcks in från USA till NyaZeeland, Kanada till Malaysia m.fl.

Det finns en mängd parametrar man kan söka på inklusive sådana som F-score. Dessutom finns fördefinierade screening-mallar man kan använda eller så kan man konstruera egna och spara. Vill man t.ex. få fram de bolag i Japan eller Norge med lägst P/B och högst F-score så går det.




Jag ska återkomma mer till den här screenern längre fram, men ville bara tipsa lite om den först ifall någon annan är intresserad.

Vilka screeners brukar du använda?

Vilka värden/parametrar brukar du fylla i/använda?

5 kommentarer:

  1. https://screener.co/ använder jag mig av. Man får en gratis-månad där man kan testa. Ganska komplicerad och inte jätteanvändarvänlig kanske men fungerar bra!

    /Henke

    SvaraRadera
  2. Spartacus, kan du också tänka dig att utöka frågan till vilka värden som folk fyller i i sina screeners också? :)

    Jag använder finviz.com.

    SvaraRadera
  3. http://www.gurufocus.com/ är free for USA market, resten of värden är for premium medlemmar.

    SvaraRadera
  4. http://www.unclestock.com/ har jag kikat lite på. Finns Graham checklist, zulu principle, dividend top, piotroski top och uncles egna.

    SvaraRadera
  5. Financial Times har en helt okej screener som dessutom är helt gratis!

    SvaraRadera