måndag 25 juli 2016

Boklansering av aktiebloggaren Sofokles

Allas vår aktiefilosof "Sofokles" som bloggar om aktier på Fermentum vitae lanserade nu i dagarna sin bok.

"Sofokles", som egentligen heter Christofer, har skrivit en historisk spänningsroman vars handling centreras kring Gaius Marius, en romersk fältherre och statsman (157 f.kr. - 86 f.kr).




Jag har själv fått läsa delar ur boken och om man gillar genren så tycker jag definitivt man bör stödja boklanseringen. Gillar man t.ex. Conn Iguldens böcker kommer man troligen gilla Christofers. Jag gillar Conn Iguldens böcker. Jag gillade det jag läste ur Christofers.

Stödja? kanske någon undrar. Ja att trycka böcker är inte billigt och förlag är i regel först intresserade då de vet att ett etablerat intresse finns. Därav sker lanseringen via en slags crowd funding tjänst, Kickstarter.

Läs mer här: Marius - Roms tredje grundare

I skrivande stund har ca hälften av summan och förhandsbeställningarna som behövs kommit in för att bokprojektet med tryckning och allt ska gå i hamn. Några förhandsbeställningar till, så är det snart i mål.

Christofer har jobbat i flera år med boken och ni som läser hans blogg vet att han även har sinne för stil, språk och form.  Så, förutom att tipsa er om hans aktieblogg där han skriver om sina aktieinvesteringar, vill jag tipsa om att här kan ni ta chansen till att både stödja en nybliven författare liksom få en spännande bok hem i brevlådan.

Stöd gärna projektet via en förhandsbeställning som du kan få genom att klicka in här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar